حکم کاشت ناخن مصنوعی از نظر حضرت آیت اللهخامنهای
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۶۵۶۸
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به پرسشی درباره کاشت ناخن مصنوعی و حکم وضو پاسخ گفته است.
به گزارش قدس آنلاین به نقل از شفقنا، متن پرسش وپاسخ مطرح شده بدین شرح است:
۱. آیا کسی که کاشت ناخن برایش ضرورت ندارد و به دلیل عدم امکان یا ضرر یا مشقت زیاد، هنگام وضو یا غسل، ناخن مصنوعی را برنخواهد داشت، جایز است اقدام به کاشت ناخن کند؟
۲.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
جواب:
۱) در فرض سؤال کاشت ناخن جایز نیست.
۲) اگر برداشتن ناخن مصنوعی ممکن باشد، وضو یا غسل با آن باطل است و در نتیجه نماز هم باطل است و چنانچه برداشتن آن تا پایان وقت نماز ممکن نباشد یا مشقت غیر قابل تحمل داشته باشد، باید علاوه بر وضو یا غسل جبیره ای، تیمم کند و بعد از برداشتن ناخن، بنا بر احتیاط واجب قضای نمازها را نیز بخواند.
منبع: قدس آنلاین
کلیدواژه: ناخن کاشت ناخن ناخن مصنوعی وضو یا غسل کاشت ناخن
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۶۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آیا بانوان میتوانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
پخش زنده نماز جماعت ظهر به امامت یکی از بانوان در دبستان عترت لویزان در روز گذشته، سوالاتی را در فضای مجازی به همراه داشته که آیا امامت بانوان در نماز جماعت، صحیح است یا خیر؟ که به انتشار نظر مراجع عظام تقلید خواهیم پرداخت:
امامت زن در نماز جماعت فقط برای زنان جایز است.
* حضرت آیت الله سیستانی:
در صورتی که امام زن باشد احتیاط واجب آن است که امام زن در صف مأمومین باشد و از صف آن ها جلوتر نباشد.
* حضرت آیت الله مکارم شیرازی:
پیشنماز بودن زن برای زنان اشکالی ندارد.
* حضرت آیت الله نوری همدانی:
امامت زن برای زنان در صورتی که دارای شرایط نماز جماعت باشند، مانع ندارد.
* حضرت آیت الله وحید خراسانی:
امامت زن برای زن صحیح است.
* حضرت آیت الله شبیری زنجانی:
امامت زن بر زنان جایز است و بهتر است که در ردیف یکدیگر بایستند و امام جلوتر از دیگران نایستد.